Automatisk lagerstyring til servicebiler effektiviserer hverdagen for installationsvirksomheder

Overblik over dit lager, automatisk genbestilling af varer til lageret i dine servicebiler og sikkerhed for at du altid har de varer i servicebilen, som du skal bruge til dagens installationsopgaver, er nogle af de mange fordele, du får med Solars nye digitale koncept - Solar Lagerstyring.

 

I Solar har vi altid fokus på at hjælpe vores kunder med at effektivisere deres arbejdsdag. I samarbejde med installationsvirksomheden EL-Service har vi testet vores nye lagerstyringskoncept, der automatisk styrer virksomhedens varelager og genbestilling af varer til installationsvirksomhedens 10 servicebiler.

 

”Vores montører skal blot scanne de installationsprodukter, de i løbet af dagen tager fra servicebilens lager, og så registreres vareforbruget automatisk i Solars lagerstyringssystem”, forklarer Jens Weywadt, direktør i EL-Service.

 

Det nye lagerstyringskoncept er koblet sammen med Minuba, som er et elektronisk sags- og ordrestyringssystem, hvor du i løbet af dagen registrerer dine arbejdstimer og vareforbrug på hver enkelt opgave.

 

Det betaler sig for EL-Service at tage nye IT-værktøjer i brug
I løbet af de seneste år har installationsvirksomheden EL-Service gennemført en ambitiøs digital vækststrategi, og de har været hurtige til at udnytte de mange fordele ved digitalisering. Det var derfor en oplagt mulighed for den digitale frontløber at afprøve Solars nye lagerstyringskoncept.

 

”I dag bruger vi IT-værktøjer i stort set alle vores arbejdsprocesser. Og det betaler sig. For vi oplever at IT-værktøjerne understøtter vores faglige kompetencer og effektiviserer vores hverdag – både på kontoret, i administrationen og ude hos kunderne. Når vores montører er på en opgave, så registrerer de deres time- og vareforbrug direkte i Minubas app. Det er hurtigt og nemt - og med koblingen til Solar Lagerstyring, har de nu også et konstant overblik over vareforbruget og -lageret i deres egen servicebil,” uddyber Jens Weywadt.

 

Varesikkerhed i den digitale verden
Med det nye lagerstyringskoncept får du adgang til en række informationer, der kan hjælpe i en travl hverdag. Står montøren ude hos kunden og skal installere et større antal stikkontakter, kan man hurtigt få et overblik over, om der er det nødvendige antal stikkontakter på lager i servicebilen til at løse opgaven.

 

Når montøren har scannet dagens vareforbrug af f.eks. stikkontakter, vil systemet samtidig give besked, hvis der er behov for genbestilling, og en ny ordrebestilling sættes automatisk i gang.

 

”Den nye ordre vil blive leveret i løbet af natten på EL-Services adresse, og virksomheden er klar til næste dags opgaver”, forklarer Jesper Grøning Andersen, Manager for Customer Logistics hos Solar Danmark.

 

”Vi kunne se at installationsvirksomhederne manglede et styringsværktøj, der kunne hjælpe dem med at have overblik over lagrene i deres servicebiler. Det har hidtil været et gråt område, som er yderst vigtigt i hverdagen. Nu har de stor sikkerhed for altid at have varer i servicebilerne”, uddyber Jesper Grøning Andersen.


Skulle uheldet alligevel være ude, og kunden lige står og mangler én bestemt komponent, kan de hurtigt - og normalt inden for en time, få varen leveret i en Solar Fastbox.


Vil du høre mere?
Kontakt Jesper Grøning Andersen på mobil 29698037, eller send en mail til kundelogistik@solar.dk

Kontakt

Vil du høre mere?
Kontakt Jesper Grøning Andersen på mobil 29698037, eller send en mail til services@solar.eu